Inloggen met de DigiD app en sms-controle
Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Of dat nou bij de overheid is, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds: dankzij uw DigiD kunt u overal makkelijk en veilig inloggen.
Inloggen vanaf 1 juli 2023 met de DigiD app en extra sms-controle via telefoon
Ook bij de gemeente Zoetermeer kunt u met uw DigiD een product of dienst aanvragen, zoals het doorgeven van een verhuizing. Op dit moment kunt u hiervoor nog inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vanaf 1 juli 2023 kunt u bij een aantal diensten bij de gemeente alleen nog inloggen met de DigiD app of sms-controle. Dit betekent dat u voortaan altijd uw telefoon nodig heeft bij het inloggen. Zo zijn uw persoonlijke gegevens nog beter beschermd.
Inloggen met de DigiD app
De DigiD app is de makkelijkste manier om veilig in te loggen. Zo zijn uw persoonlijke gegevens nog beter beschermd. U hoeft geen wachtwoord te onthouden. Alleen een pincode die u zelf kiest. Download de app alleen uit de officiële Apple App Store (iOS) of de Google Play Store (Android). In deze video wordt alles stap voor stap uitgelegd.
Wat heb ik nodig?
Een smartphone of tablet met iOS (12.0 of hoger) of Android (7.0 of hoger).
Hoe werkt de DigiD app?
Kijk op www.digid.nl/digid-app voor een volledige uitleg.
Veelgestelde vragen
De veelgestelde vragen over het inloggen met de DigiD app en sms-controle.
Meer weten of een specifieke vraag?
Heeft u een vraag over een specifieke situatie? Denk bijvoorbeeld aan 'Waarom ontvang ik geen sms?' of 'Het lukt niet om de DigiD app te activeren, wat nu?' Kijk dan op digid.nl voor antwoorden. U kunt ook binnenlopen bij het informatiepunt digitale overheid (IDO) in uw bibliotheek. De medewerkers van het IDO helpen u gratis bij het regelen van zaken via internet, zoals het aanvragen van een DigiD. Neem uw telefoon en zo mogelijk uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord mee als u langskomt. Kijk voor de openingstijden op Bibliotheek Forum| Informatiepunt Digitale Overheid.
DigiD helpdesk
Komt u er alsnog niet uit? Dan kunt u bellen met de DigiD helpdesk. Deze is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur op 088-123 6555. De helpdesk is ook via het contactformulier of via X (@digidwebcare) te bereiken.