Betalen belastingaanslag
Betalen kan op verschillende manieren. Als u op tijd betaalt, voorkomt u extra kosten. Op het aanslagbiljet staat aangegeven wanneer u de belastingaanslag moet betalen.
Betalen in een keer
- Betaal via iDEAL. Dit kan met de QR-code die op uw aanslagbiljet staat. Staat er geen QR-code? Dan maakt u waarschijnlijk al gebruik van automatische incasso. Onder 'Vervaldata' ziet u dan een overzicht van de dagen waarop wij een bedrag van uw rekening afschrijven.
- Maak het hele bedrag over aan gemeente Zoetermeer op rekeningnummer NL18BNGH0285047140 onder vermelding van uw aanslagnummer.
- Betaalt u vanaf een buitenlands rekeningnummer? Gebruik dan onze BIC code BNGHNL2G.
Betalen in delen
Wilt u liever in delen betalen? Geef dan een machtiging voor automatische incasso af. Dan kunnen wij het bedrag van uw belastingaanslag in delen van uw rekening afschrijven. Wij verdelen het totale bedrag van de aanslag in 12 gelijke maandbedragen. Rond de 27e van elke maand schrijven we het bedrag af.
Let op! Niet voor alle belastingaanslagen is automatische incasso mogelijk.
Meer weten? Via de link hieronder leest u meer over automatische incasso.
Automatische incasso belastingen
Betalen bij balie Stadhuis
U kunt ook betalen aan de balie in het Stadhuis-Forum. Hiervoor moet u een afspraak maken. In het Stadhuis kunt u alleen pinnen of gepast betalen.
Afspraak wijzigen of verwijderen
Als u een afspraak heeft gemaakt krijgt u daarvan een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staat ook een link waarmee u zelf uw afspraak kunt wijzigen of verwijderen.
Verandert u uw afspraak? Vergeet dan niet de andere afspraak te verwijderen!
Heeft u de e-mail niet meer? Bel dan met 14 079. Een medewerker kan de afspraak voor u wijzigen of verwijderen.
Betalingsregeling
Kunt u de aanslag niet in één keer of met automatische incasso betalen? Dan kunnen we misschien andere afspraken maken.
Dit kunt u op verschillende manieren regelen:
Via MijnBelastingen. Dit geldt alleen voor aanslagen waar nog geen dwangbevel voor is verzonden. Een aanvraag betalingsregeling tot en met 5 maandelijkse termijnen wordt automatisch toegekend. Een aanvraag betalingsregeling voor 6 of meer maandelijkse termijnen wordt door ons handmatig beoordeeld of we akkoord kunnen gaan.
Als inwoner logt u in met uw DigiD.
Als bedrijf logt u in met E-herkenning.
Of per e-mail: invordering@zoetermeer.nl
Of per post:
Gemeente Zoetermeer
Afdeling Belastingen
Postbus 15
2700 AA ZOETERMEER
In uw voorstel moet staan:
- uw naam en adres
- uw telefoonnummer
- uw e-mailadres
- voor welke aanslag(en) u een regeling wilt treffen (nummer van de aanslag)
- uw voorstel tot betaling
Wij laten u zo snel mogelijk weten wat wij vinden van uw voorstel.
Let op! Is de incasso al door ons uit handen gegeven aan onze deurwaarder Cannock Chase? Dan moet u met de deurwaarder afspraken maken over de betaling. Hoe u contact opneemt ziet u op de website van Cannock Chase.